About Us

Regulamin sklepu internetowego

Sklep Internetowy Programming Cards Hub dba o
prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w
Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla
konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w
ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego
też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani
ograniczać żadnych praw konsumentów przysługujących im na mocy
bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne
wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku
ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi
przepisami pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

Spis treści

  1. Postanowienia ogólne
  2. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
  3. Warunki zawierania umowy sprzedaży
  4. Sposoby i terminy płatności za produkt
  5. Koszt, sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu
  6. Gwarancja, reklamacja i zwroty produktu
  7. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
  8. Prawo odstąpienia od umowy
  9. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
  10. Postanowienia końcowe

1. Postawnowienia ogólne

1.1. Sklep internetowy Programming Cards Hub, dostępny pod adresem internetowym fiszki-z-programowania.pl,
prowadzony jest przez Programming Cards Hub Daria Czupreta z siedzibą w
Bielsko-Biała — wpisanego do Centralnej Ewidencji Działalności
Gospodarczej, pod numerem NIP 9372754668 oraz numerem REGON 526363178.
Adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: TADEUSZA
RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała. Adres poczty elektronicznej: dczupreta@gmail.com, numer telefonu: 730732967.

1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest
zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze
Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt. 9 Regulaminu, który skierowany
jest wyłącznie do przedsiębiorców).

1.3. Administratorem danych osobowych
przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień
niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w
celach, w zakresie i na podstawie podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności
opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności
zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych
przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i
zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane
dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym
plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu
Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie
związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem
wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz
obowiązki ustawowe Sprzedawcy).

1.4. Definicje:

 1.4.1. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 1.4.2. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.

 1.4.3. Formularz zamówienia – Usługa
Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym
umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie
Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy
Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

 1.4.4. Klient – (1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2)
osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub
zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

 1.4.5. Kodeks Cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

 1.4.6. Konto – Usługa Elektroniczna,
oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez
Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w
którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o
złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

 1.4.7. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchom będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

 1.4.8. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.

 1.4.9. Sklep internetowy – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: fiszki-z-programowania.pl.

 1.4.10. Sprzedawca / Usługodawca – Sklep internetowy Programming Cards Hub, dostępny pod adresem internetowym fiszki-z-programowania.pl,
prowadzony jest przez Programming Cards Hub Daria Czupreta z siedzibą w
Bielsko-Biała — wpisanego do Centralnej Ewidencji Działalności
Gospodarczej, pod numerem NIP 9372754668 oraz numerem REGON 526363178.
Adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: TADEUSZA
RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała.

 1.4.11. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży
Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.

 1.4.12. Usługa elektroniczna – usługa
świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy
za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

 1.4.13. Usługobiorca – (1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2)
osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub
zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

 1.4.14. Ustawa o Prawach Konsumenta / Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

 1.4.15. Zamówienie – oświadczenie woli
Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

 1.4.16. Newsletter – Usługa Elektroniczna,
elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za
pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim
korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od
Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera
zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie
Internetowym.

2. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym

2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.

 2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest
po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę –
wypełnieniu Formularza Rejestracji kliknięciu pola „Załóż konto”
potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link
potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty
elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez
Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa
firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość,
kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz
hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest
także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

 2.1.2. Usługa Elektroniczna Konto świadczona
jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w
każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z
Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w
szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dczupreta@gmail.com lub też pisemnie na adres: TADEUSZA RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała.

 2.1.3. Formularz Zamówienia – korzystanie z
Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta
pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym.
Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch
kolejnych kroków po wypełnieniu Formularza Zamówienia kliknięciu na
stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola
„ZAMAWIAM i PŁACĘ”.

 2.1.4. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia
świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega
zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z
chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego
pośrednictwem przez Usługobiorcę.

 2.1.5. Newsletter – korzystanie z Newslettera
następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu
Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być
przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na
Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego
checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta
Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.

 2.1.6.
Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania
przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera)
poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: lub też pisemnie na
adres: , .

2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
 – komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
 – dostęp do poczty elektronicznej;
 – przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w
wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej,
Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej;
 – zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768;
 – włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami
mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i
własności intelektualnej Usługodawcy, oraz osób trzecich. Usługobiorca
obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym.

2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego:

 2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług
Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z
działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji
Produktu, która została wskazana w pkt. 6 i 7 Regulaminu) Usługobiorca
może składać na przykład:

  2.4.1.1. Pisemnie na adres: TADEUSZA RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała;

  2.4.1.2. W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dczupreta@gmail.com.

 2.4.2. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji:

  2.4.2.1. Informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości;

  2.4.2.2. Żądania Usługobiorcy;

  2.4.2.3. Danych kontaktowych składającego
reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

 2.4.3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez
Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia.

3. Warunki zawierana umowy sprzedaży

3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem
a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia
za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt.
2.1.3 Regulaminu.

3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie
Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O
łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem
Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można
ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest
informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania
się Umową Sprzedaży.

3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień:

 3.3.1 Zawarcie Umowy Sprzedaży między
Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta
Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.3 Regulaminu.

 3.3.2 Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje
Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego
przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę
Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co
najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego
przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z
chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje
zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz
udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje
poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu
Internetowego, oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której
mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu.

3.5. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

4. Sposoby i terminy płatności za produkt

4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:

 4.1.1. Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.

 4.1.2. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.

 4.1.3. Płatność internetowa za pośrednictwem przelewy24.pl

4.2. Termin płatności:

 4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta
płatności gotówką przy odbiorze osobistym, płatności przelewem,
płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient
obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych
od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

 4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta
płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest
do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

5. Koszt, sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu

5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest
odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy
Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są
wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce
„Informacje o dostawach” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym
także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży.

5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:

 5.4.1 Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa, wysyłka listowna oraz wysyłka do odbioru w punkcie (paczkomaty).

 5.4.2. Odbiór osobisty dostępny pod adresem:
TADEUSZA RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała – w Dni Robocze, w
godzinach od 09:00 do 17:00.

5.5. Termin dostawy Produktu do Klienta
wynosi do 5 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w
trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku
Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy
podany termin, który jednak nie może przekroczyć 5 Dni Roboczych.
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w
następujący sposób:

 5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta
sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą
– od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego
Sprzedawcy.

 5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

5.6. Termin gotowości Produktu do odbioru
przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego
Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 4
Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie
składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o
różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru
jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 4 Dni
Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo
poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do
odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:

 5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta
sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą
– od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego
Sprzedawcy.

 5.6.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

5.7. W przypadku zamówienia produktu, który
nie znajduje się na stanie (brakujący rozmiar produktu, brakujący kolor
itp) sprzedawca poinformuje kupującego o wydłużonym okresie dostawy z
możliwością anulowania złożonego zamówienia na życzenie klienta.

6. Gwarancja i reklamacja

6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną
lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami
prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art.
556-576 Kodeksu Cywilnego).

 6.1.1. Sprzedawca zapewnia gwarancję na produkt wynoszącą 2 lata od daty sprzedaży produktu. Gwarancja nie obejmuje elementów zużywających się.

6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.

6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:

 6.3.1. Pisemnie na adres: TADEUSZA RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała;

 6.3.2. W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dczupreta@gmail.com;

6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:

 6.4.1. Informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;

 6.4.2. Żądania sposobu doprowadzenia
Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;

 6.4.3. Danych kontaktowych składającego
reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez
Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji
Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany
rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny,
określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa
się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

6.6. Klient, który wykonuje uprawnienia z
tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres:
TADEUSZA RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała. W przypadku Klienta
będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w
przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi
Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego
zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie
utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w
miejscu, w którym Produkt się znajduje.

7. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

7.1. Szczegółowe informacje dotyczące
możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl
lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego
zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach
dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

7.3. Konsument posiada następujące
przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

 7.3.1. Wniosek o rozstrzygnięcie sporu do
stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie:
http://www.spsk.wiih.org.pl/);

 7.3.2. Wniosek w sprawie pozasądowego
rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
(więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na
miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę);

 7.3.3. Pomoc powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi
mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii
konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach
8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

7.4. Pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i
wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla
konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia
sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie
samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

8. Prawo odstąpienia od umowy

8.1. Konsument, który zawarł umowę na
odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez
podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów
określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od
umowy może zostać złożone na przykład:

 8.1.1. Pisemnie na adres: TADEUSZA RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała;

 8.1.2. W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: dczupreta@gmail.com;

 8.2.3. W formie wypełnienia formularza zwrotu na stornie Zwroty.

8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia
od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta
oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce
„Zwrot lub reklamacja”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza,
jednak nie jest to obowiązkowe.

8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

 8.3.1. Dla umowy, w której wykonaniu
Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego
własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez
konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a
w przypadku umowy, która:

  8.3.1.1. Obejmuje wiele Produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części;

  8.3.1.2. Polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów.

 8.3.2. Dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

8.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu
(z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta
sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu
takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że
konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że
sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z
powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił
od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na
adres: TADEUSZA RYCHLIŃSKIEGO 20/11, 43-300 Bielsko-Biała

8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu.

8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:

 8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób
dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

 8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

 8.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą,
której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje
prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek
zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę
zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z
uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena
lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest
wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

 8.9.1. O świadczenie usług, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

 8.9.2. W której cena lub wynagrodzenie
zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy;

 8.9.3. W której przedmiotem świadczenia jest
Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta
lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

 8.9.4. W której przedmiotem świadczenia jest
Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;

 8.9.5. W której przedmiotem świadczenia jest
Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;

 8.9.6. W której przedmiotem świadczenia są
Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

 8.9.7. W której przedmiotem świadczenia są
napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy
Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30
dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca
nie ma kontroli;

 8.9.8. W której konsument wyraźnie żądał,
aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te,
których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż
części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Produktów;

 8.9.9. W której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;

 8.9.10. O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

 8.9.11. Zawartej w drodze aukcji publicznej;

 8.9.12. O świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi;

 8.9.13. O dostarczanie treści cyfrowych,
które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.

9. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

9.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz
postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców
nie będących konsumentami.

9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia
od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od
Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie
rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w
stosunku do Sprzedawcy.

9.3. W wypadku Klientów nie będących
konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w
tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to
niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu
zawarcia Umowy Sprzedaży.

9.4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę
Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem
korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku
nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu
powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za
opóźnienie w przewozie przesyłki.

9.5. W razie przesłania Produktu do Klienta
za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany
jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności
niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

9.6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta
nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.

9.7. W wypadku Usługobiorców nie będących
konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn
poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

9.8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w
stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu
na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego
roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości
zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie
więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.
Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody
przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie
będącego konsumentem.

9.9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy
Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.

10. Postanowienia końcowe

10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.

10.2. Zmiana Regulaminu:

 10.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do
dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany
przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w
jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego
Regulaminu.

 10.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie
niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie
Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę,
jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1]
Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o
zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała
wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych
Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.

 10.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie
niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np.
Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw
nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem
wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie
będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte,
realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.

10.3. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.
2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25
grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze
zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

Scroll to Top